Тема 2-3. Шкільні програми з фізичного виховання.
Завдання.
1. Опрацювати матеріал лекції
2. Наклеїти у зошит опорні схеми.
3. Таблиця "Ключові компетентності". Переписати. Засвоїти.
Завдання.
1. Опрацювати матеріал лекції
2. Наклеїти у зошит опорні схеми.
3. Таблиця "Ключові компетентності". Переписати. Засвоїти.
Вклад
предмета у формування ключових компетентностей.
Ключові компетентності
|
Компоненти
|
|
1
|
Спілкування
державною (і рідною у разі відмінності) мовами
|
Уміння:
правильно використовувати
термінологічний апарат, спілкуватися в різних ситуаціях під час занять фізичною культурою і спортом, за допомогою
спілкування розв’язувати конфлікти, популяризувати ідеї фізичної культури і
спорту мовними засобами.
Ставлення:
усвідомлення ролі фізичної
культури для гармонійного розвитку особистості, пошанування національних традицій у фізичному вихованні, українському спортивному
русі.
Навчальні ресурси:
інформація про історію
спортивного руху в Україні та українську спортивну термінологію.
|
2
|
Спілкування
іноземними мовами.
|
Уміння:
за допомогою іноземної мови
спілкуватися про фізичну культуру, її значення для самореалізації людини,
писати тексти іноземною мовою про власні спортивні захоплення, шукати інформацію в іноземних джерелах про ефективні оздоровчі
програми, спортивні новини.
Ставлення:
усвідомлення ролі іноземної
мови як мови міжнародного спілкування у спорті.
Навчальні ресурси:
спортивні новини іноземною мовою, спортивна
термінологія.
|
3
|
Математична
компетентність.
|
Уміння:
використовувати математичні
методи під час занять фізичною культурою, для створення індивідуальних
фізкультурно-оздоровчих програм, здійснення самооцінювання власного фізичного стану, вести рахунок при проведенні змагань
у різних видах спорту, здійснювати підрахунок та
аналізувати частоту серцевих скорочень у стані спокою та
під час фізичних навантажень, розраховувати зусилля для досягнення
мети, аналізуючи швидкість, відстань, траєкторію, тощо.
Ставлення:
усвідомлення важливості математичного мислення
для фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності.
Навчальні ресурси:
завдання на подолання
відстані, створення меню раціонального харчування.
|
4
|
Основні
компетентності у природничих науках і технологіях.
|
Уміння:
організовувати та здійснювати туристичні
мандрівки;
застосовувати інноваційні технології для
покращення здоров’я;
виконувати різні фізичні
вправи в умовах природного середовища, використовувати сили
природи в процесі занять із фізичної культури.
Ставлення:
розуміння гармонійної
взаємодії людини і природи, сприймання екологічного довкілля як ідеального простору для реалізації фізичної активності
людини, ціннісне ставлення до навколишнього середовища як
до потенційного джерела здоров’я, усвідомлення
важливості бережливого природокористування.
Навчальні ресурси:
туристичні мандрівки, фізичні
вправи на свіжому повітрі, засоби загартовування, сучасні
фітнес-технології.
|
5
|
Інформаційно-цифрова
компетентність
|
Уміння:
використовувати цифрові
пристрої для навчання техніки рухових навичок, фізичних вправ, оцінювання власного фізичного стану, моніторингу рухової активності.
Ставлення:
усвідомлення впливу
інформаційних та комунікаційних технологій і пристроїв на здоров’я людини, переваг та ризиків їх застосування; розуміння проблем
та наслідків комп'ютерної залежності.
Навчальні ресурси:
комп’ютерні програми для корекції фізичного
стану, майстер-класи з різних видів спорту,
відеоуроки та відеоролики про проведення різних форм фізкультурно-оздоровчих
занять.
|
6
|
Уміння вчитися
впродовж життя
|
Уміння:
розв’язувати проблемні завдання у сфері фізичної
культури і спорту;
досягати конкретних цілей у
фізичному самовдосконаленні; розробляти індивідуальні оздоровчі програми з урахуванням власних можливостей, мотивів та потреб;
шукати, аналізувати та
систематизувати інформацію у сфері фізичної культури та спорту.
Ставлення:
розуміння потреби постійного фізичного
вдосконалення.
Навчальні ресурси:
приклади індивідуальних фізкультурно-оздоровчих
програм.
|
7
|
Ініціативність
і підприємливість
|
Уміння:
боротися, здобувати чесну
перемогу та з гідністю приймати поразку, контролювати свої емоції,
організовувати свій час і мобілізувати ресурси,
оцінювати власні можливості в процесі рухової діяльності, реалізовувати різні ролі в ігрових ситуаціях,
відповідати за власні рішення, користуватися власними перевагами і визнавати недоліки у тактичних діях у різних видах спорту, планувати та реалізовувати спортивні проекти (турніри,
змагання тощо).
Ставлення:
ініціативність, активність у
фізкультурній діяльності, відповідальність, відвага,
усвідомлення важливості співпраці під час ігрових
ситуацій.
Навчальні ресурси:
спортивні змагання з різних видів спорту.
|
8
|
Соціальна та
громадянська компетентності
|
Уміння:
організовувати гру чи інший вид командної рухової
діяльності;
спілкуватися в різних
ситуаціях, нівелювати конфлікти;
дотримуватися: правил чесної
гри (Fair Play): поважати суперника, здобувати
перемогу чесним шляхом за рахунок ретельної підготовки, з гідністю приймати
поразку, пам’ятати, що головна перемога – це перемога над собою; санітарно-гігієнічних вимог та правил
безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ, контролювати
свій стан у процесі занять фізичною культурою.
Ставлення:
поцінування підтримки, альтернативних думок і
поглядів; толерантність;
розуміння зв’язку між руховою
активністю та здоров’ям, свідоме ставлення до власного здоров’я
та здоров’я інших.
Навчальні ресурси:
командні види спорту.
|
9
|
Обізнаність та
самовираження у сфері культури
|
Уміння:
виражати свій культурний потенціал через рухову
діяльність;
удосконалювати культуру рухів.
Ставлення:
усвідомлення можливостей
самовираження та самореалізації через фізичну культуру та спорт;
дотримання мовленнєвого етикету.
Навчальні ресурси:
форми фізичного виховання:
спортивні свята, змагання, рухливі перерви, фізкультпаузи.
|
10
|
Екологічна
грамотність і здорове життя.
|
Уміння:
свідомо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших; організувати
гру чи інший вид рухової діяльності, спілкуватися в різних ситуаціях
фізкультурно-спортивної діяльності,
Ставлення:
усвідомлення важливості дотримання
санітарно-гігієнічних вимог при виконанні фізичних вправ, значення рухової
активності в житті людини для покращення здоров’я, самоконтролю в процесі
занять фізичною культурою, дотриматися правил безпечної поведінки під час
уроків, змагань та інших форм фізичного виховання.
Навчальні ресурси:
форми фізичного виховання:
спортивні свята, змагання, рухливі ігри.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий